Dynamische promotie van je event met MassInfra

Het promoten van evenementen is een stuk krachtiger geworden met de release van de funtionaliteiten Goals en Datum condities. Gecombineerd gebruik van deze functionaliteiten stelt je in staat om je marketing activiteiten voor je events nog beter op elkaar aan te laten sluiten. Allereerst even een korte toelichting op beide functionaliteiten.

Datum condities

Wanneer je gebruik wilt maken van datum condities, dien je eerst een custom veld aan te maken als een datumveld. Deze stap is cruciaal. Zie de afbeelding hieronder.

Nu je een custom datumveld hebt gemaakt, kun je datum condities inzetten binnen je automations. Je kunt ze op de volgende manieren gebruiken:

  • Start je automatisering vóór, na of op de datum van het custom datumveld.
  • Binnen de automatisering kun je het custom datumveld gebruiken om te wachten voordat de volgende actie plaatsvindt.
  • Binnen de automatisering in combinatie met een goal om contacten te verplaatsen (of om contacten te laten “springen”) naar specifieke acties op basis van de datum van het aangepaste veld.

Het doel van goals

Er zijn twee hoofdfuncties van Goals:

  1. Meet de effectiviteit van je automatiseringen
  2. Je kunt de contacten binnen je automatiseringen verplaatsen wanneer ze voldoen aan vooraf bepaalde voorwaarden.

Dynamische promotie van je event

Voordat je de promotie start van je evenement, dien je het volgende vast te stellen:

  • Een datum. Alle communicatie is gebaseerd op deze datum.
  • Locatie. Of het evenement online of offline plaatsvindt en indien offline, welke locatie.
  • Prijsstelling. Betaalde of gratis inschrijving / aanwezigheid.
  • Titel van het evenement.
  • Toegang voor het evenement (tickets, pas, url, etc.)

Als je deze custom velden hebt aangemaakt in je MassInfra account, kun je Personalisatie-tags gebruiken om je e-mailcommunicatie meer gepersonaliseerd en effectief te maken.

Hoe werkt het?

Met de dynamische voorwaarden en -doelen in combinatie van de custom datum velden kun je nu een automatisering maken die meerdere gebeurtenissen voor meerdere contacten verwerkt, zonder dat je iets handmatig bijwerkt in je automatisering.

Hoe werken de datumcondities? In MassInfra gebruiken we een “plus” -conditie om het aantal dagen aan te geven voor de evenementdatum en een “minus” conditie om het aantal dagen na de evementdatum aan te geven. Zie het onderstaande diagram:

Breng je communicatie in kaart. Bepaal welke berichten je voor en na je evenement wilt verzenden. Hieronder een voorbeeld:

Nu je de communicatiestromen in kaart hebt gebracht, heb je het moeilijkste deel achter de rug. Nu is het tijd voor het makkelijke en leuke deel … het bouwen!

Hoe bouw je de automatisering in MassInfra?

Deze hele reeks bestaat uit 4 automatiseringen. Hier is een topniveau diagram van hoe ze verbonden zijn:

Het eerste wat je moet doen is het opzetten van je webformulier. Dit is de enige toegang tot je trechter, aangezien de overige automatiseringen vanuit de registratie automatisering worden gestart.

Hieronder een voorbeeld van een formulier:

Hieronder laten we zien wat elke automatisering doet …

Registratie

Deze hele reeks bestaat uit 4 automatiseringen. Hier is een topniveau diagram van hoe ze verbonden zijn:

Opmerking: de wacht conditie aan het eind van de automatisering is erg belangrijk. Het bepaalt hoe laat al je opvolgende e-mails worden verstuurd. Het voorkomt ook dat contactpersonen onmiddellijk bij inschrijving twee emails ontvangen.

Pre Follow Up voor je evenement

Deze automatisering zorgt voor het verzenden van geplande reminders voor je evenement.

Opmerking: Je kunt zien dat dat we gebruik maken van een If / Else conditie die kijkt of de tag “EVENT – Attended” aanwezig is bij een contact. Als de tag niet aanwezig is, voegen we de tag “EVENT – No Show” toe aan het contactrecord.

Follow Up voor na je evenement

Deze automatisering is verantwoordelijk voor het verzenden van e-mails voor zowel de bezoekers als de niet-bezoekers zodra het evenement is afgelopen. Deze twee automatiseringen zien er identiek uit, het is de inhoud van de e-mails die verschilt.

 

 

Je automatisering testen

Zoals altijd moet je je automatisering testen voordat je deze activeert. Het voordeel van deze automatisering is dat je meerdere contacten met verschillende evenementdata in dezelfde automatisering kunt hebben zonder enige tegenstrijdige communicatie. Elk contact krijgt de juiste email met betrekking tot het voor hen relevante evenement.