In drie stappen je eerste automation instellen

Automatiseren van processen kan je marketing inspanningen enorm versterken, maar om er alles uit te halen, zul je verder moeten gaan dan het versturen van e-mailcampagnes. MassInfra Automation Builder creëert kansen voor marketeers, waardoor het mogelijk wordt om naar contacten te luisteren en te reageren. En dat volledig automatisch.

Een automation die elk bedrijf kan gebruiken is de eenvoudige e-mail auto-responder. We gaan een automatisering presenteren die je zal helpen een ​​lijst te maken en vervolgens een e-mail te sturen. Na een week wordt een extra e-mail verstuurd, afhankelijk van of het eerste bericht al dan niet werd geopend . Dit kan worden uitgebreid met welkom e-mails, drip campagnes en andere automatiseringen. Laten we beginnen.

1. Je automatisering instellen

Deze eenvoudige e-mail auto-responder maakt gebruik van lijsten, een verstuurde e-mail en de verzending van een geautomatiseerd bericht op basis van de interactie met je contactpersoon. Met deze automatisering kun je de conversatie met je klanten starten, mensen welkom heten die zich op een lijst hebben aangemeld of bijvoorbeeld een incentive sturen.

Om deze automatisering te bouwen, raden wij je aan een masterlijst te maken, waar je alle contacten in verzamelt. In dit voorbeeld gebruiken we de lijst “Announcements & News.”

 

De eerste stap is een automatisering te creëren met de start-trigger ‘Subscribes’.

Nadat je ‘Subcribes’ hebt geselecteerd, kun je aangeven op welke lijst de aanmeldingen betrekking heeft.

2. Auto responder

Stel een ‘wachtstap’ in om je contactpersonen wat tijd te geven om je mail te openen en hier op te reageren.

Vervolgens stellen we een If / Else conditie in. Hierdoor kun op verschillende manieren reageren afhankelijk van de manier waarop je contact reageerde op je eerste mail.

In dit voorbeeld worden verschillende e-mails gepland op basis van of de contactpersoon de “Welkom Email” heeft geopend of niet. Wanneer ze de email binnen een week openen, ontvangen ze een nieuwe email met extra content. Je kunt van deze gelegenheid gebruik maken om bijvoorbeeld ook andere producten te presenteren, een kortingscode te bieden, of hen te vertellen over een nieuw blogbericht.

Aan de contactpersonen die de eerste e-mail niet openen, wordt een reminder “Welkom Email” verzonden.

 

Deze automatisering is eenvoudig maar krachtig; Het stelt je in staat om extra informatie te versturen naar contactpersonen die je bericht hebben gelezen en stuurt een zachte herinnering aan degenen die niet je bericht niet hebben geopend.

3. Ga live

Nadat je automatisering is geconfigureerd en je je e-mails hebt opgesteld, kun je hem via een simpele klik live zetten. De Inactive / Active knop staat rechtsboven.

Of als je meerdere automatiseringen live wilt zetten, kun je dit ook in de overzichtlijst met automatiseringen doen. Via het dropdown menu rechts van elke automatisering selecteer je “Activeer” in het menu. Een pop-up zal je vragen om deze actie te bevestigen.

Je ziet nu een kleine groene punt achter de automation, wat aangeeft dat hij live staat.