Wat is Site Tracking

Site Tracking is een krachtige functie die je marketing- en salesprocessen verbindt met de activiteiten op je website. Het stelt MassInfra in staat om te “zien” en in real-time te “reageren” wanneer je contacten je site bezoeken en specifieke categorieën en pagina’s bekijken.

Met Site Tracking kun je marketing- en verkoopprocessen instellen waardoor de contactervaring en conversieratio verbetert.

Dit artikel geeft je een overzicht van hoe je Site Tracking moet instellen en hoe je deze gegevens vervolgens kunt gebruiken.

Waarin verschilt Site Tracking met je andere analytische oplossingen

Analytics-oplossingen, zoals Google Analytics, geven je statistieken over je websiteactiviteit. Het zijn samengestelde gegevens die bedoeld zijn om trends en issues van je website te identificeren. Site Tracking geeft je inzicht in wat individuele contacten op je site doen. Het grote voordeel hiervan is dat je automatisch gepersonaliseerde ervaringen kunt creëren voor elk van je contacten die bepaalde pagina’s van je website bezoeken.

Site Tracking gebruiken om je marketing te verbeteren:

Met Site Tracking kun je marketing- en verkoopprocessen creëren die zich automatisch aanpassen wanneer contacten interactie hebben met je website:

  • Je kunt bijvoorbeeld een bericht met een couponcode triggeren die na 30 minuten wordt verstuurd wanneer een contactpersoon een productpagina van je site heeft bekeken … maar alleen als ze geen aankoop hebben gemaakt.
  • Je kunt een tag toevoegen om de interesse van een contactpersoon te registreren en een gerichte vervolg actie te starten na bijvoorbeeld twee of meer bezoeken aan een specifieke productcategorie.
  • Je kunt een automatisering splitsen, zodat je een contact anders kan behandelen wanneer deze al een bepaalde pagina op je website heeft bekeken.
  • Je kunt een automatisering starten wanneer een contact een specifieke pagina van je site heeft bekeken.
  • Je kunt automatisch contactpersonen naar een andere fase van je verkoopfunnel verplaatsen wanneer ze 3 of meer belangrijke pagina’s van je website bekijken (zoals tarieven, producten en demo pagina’s).
  • Je kunt een contact of lead score verhogen of verlagen op basis van bezoeken en weergaven van specifieke pagina’s.
  • Je kunt de inhoud van je campagnes personaliseren op basis van welke categorieën van je site een contact herhaaldelijk heeft bekeken (gebruik Conditional Content).

Door het combineren van Site Tracking-gegevens met andere gedragsgegevens (zoals het openen van e-mailcampagnes, linkkoppelingen en het invullen van formulieren), kun je precies identificeren welke informatie en producten belangrijk en interessant zijn voor je contacten. Hierdoor kun je cross-channel berichten targeten met inhoud en aanbiedingen die hen zal aanspreken. Dit verhoogt de relevantie van je berichten wat zal leiden tot hogere conversies.

Hoe werkt Site Tracking?

Je plaatst een klein stukje code in de header van elke pagina van je website, zodat de paginaweergave gegevens kunnen worden verstuurd naar je MassInfra-account. Site Tracking plaatst een cookie die paginaweergaven volgt. Om paginaweergave gegevens met een contact te associëren, moet een contact worden geïdentificeerd zodat de bezoeken aan een e-mailadres gekoppeld zijn.

Merk op dat Site Tracking anonieme paginaweergave gegevens verzamelt voor alle bezoekers van je site, zelfs voordat een contact is geïdentificeerd. Op het moment dat een contact wordt geïdentificeerd, worden alle historische paginaweergave gegevens automatisch aan dat contact gekoppeld en in real-time aan het contact toegevoegd.

Zodra de code op je site is geplaatst en je je domein(en) op de whitelist hebt geplaatst, begint MassInfra gegevens te verzamelen en aan je contactrecords toe te voegen wanneer contacten worden geïdentificeerd.